40 let Kolpe napisanih na 230. straneh

Kar nekaj časa je preteklo do odločitve, da s pomočjo zunanjih sodelavcev in v Kolpi zaposlenih delavcev orišemo pot, ki jo je naše podjetje prehodilo v 40 letih. Podjetje je vsa ta leta poslovalo neprekinjeno, a z vzponi in padci. Bilo je eno izmed prvih v bivši Jugoslaviji, ki je naredilo korak naprej in predstavilo trgu sodobne kopalnice, izdelane iz takrat najnovejših materialov.

V minulih štirih desetletjih je bila Kolpa eno redkih podjetij, ki je brez državne pomoči ustvarila dve blagovni znamki: Kolpa san za sanitarno opremo in Kolpa ker na področju kemije. Že v prvih desetih letih poslovanja je z visoko kakovostnimi izdelki poskusila s prodajo na zunanjih trgih. Z veliko volje in zanesenjaštva ji je uspelo. Preboj na zunanje trge se je začel leta 1996, ko se je pridružila še blagovna znamka Kerrock. Kolpa je s svojimi produkti osvajala trg za trgom, državo za državo in danes lahko s ponosom rečemo, da smo prisotni v 44 državah sveta.

Razstavljali smo na vseh večjih evropskih sejmih, obiskovali vse branžne sejme ter doma in v tujini prejeli veliko nagrad, tako za kakovost izdelkov kot za njihovo oblikovanje. Nenehno smo razvijali nove izdelke, s katerimi smo stopali v korak s svetovnimi trendi na področju oblikovanja. V proizvodnem programu smo imeli vse, kar je ponujala tudi evropska konkurenca. Vse to je pripomoglo, da smo se lahko lotili tako velikega projekta, kot je knjiga o našem 40-letnem delu. Priprav je bilo veliko. Še posebej težko je bilo dobiti različne listine, saj prvih 12 let arhiva ni bilo v Metliki, ampak v matični firmi Novoles, ki ne obstaja več, zato je veliko dokumentacije izgubljene.

Zahvaliti se moram vsem sodelavcem, ki so kakor koli pripomogli k nastanku knjige. Še posebej pa zahvala velja avtorici Mirjam Bezek Jakše, ki je strnila pomembne mejnike o prvih 40 letih podjetja Kolpa.

Upam, da boste ob branju knjige spoznali, koliko volje, dela in zanosa ljudi je bilo potrebno, da so uspeli prestati vse viharnosti sodobnega življenja, se pobrati po padcih in se vedno znova vzpenjati.

Ja, pestra in bogata je naša 40 let dolga reka spominov.

Mirjan Kulovec (Uvodnik iz knjige 40 let uspehov v reki spominov)